Moià commemora el 8M amb un programa d’activitats durant tot el mes de març:
- DE L’1 AL 13 DE MARÇ, exposició bibliogràfica sobre el moviment social del feminisme amb motiu del 8M. A la Biblioteca municipal 1 d’octubre.
- DIMARTS 8 DE MARÇ:
A les 12.00h, a la plaça Sant Sebastià: Lectura del manifest del 8M elaborat per l’alumnat de 3r d’ESO de l’INS Moianès.
Podeu llegir el manifest aquí
A l’hora del pati de l’Institut Moianès: Paradeta amb motiu del 8M amb jocs i material per als joves. Org. Espai Jove La Pólvora
De 17.00 a 20.00h a l’Espai Jove: Tarda feminista amb motiu del 8M.
- DILLUNS 14 DE MARÇ:
A les 15.00h, a l’Escola Pia, sessió de l’Hora del conte “Contes amb empenta” amb la rondallaire Rosa Fité per als infants de P5.
- DIMECRES 16 DE MARÇ:
A les 18.30h, a la Biblioteca municipal 1 d’octubre, taller de recuperació de la memòria històrica de les dones “Un viatge en clau feminista per la història”. Obert a tothom. A càrrec d’ABC d’Idees. La Sal Igualtat. Amb el suport de la Diputació de Barcelona.
A través d’un “viatge per la història”, distribuït en quatre moments històrics, els/les participants aniran descobrint i/o recordant el paper i rols que han tingut les dones, als diferents àmbits, al llarg del temps responent-nos a preguntes com ara:
Quin rol assignat tenien les dones? Quins drets i reivindicacions existien? Quins espais ocupaven? I per què? I les dones que vosaltres coneixeu properes (àvies, mares, etc) com vivien aquest moment històric i com ho feien? O vosaltres mateixes participants com ho heu viscut i ho esteu vivint?…
Tot fent una reflexió extensa sobre com han canviat els temps i en l’actualitat tot allò que encara queda per assolir.
- DIVENDRES 18 DE MARÇ:
A les 9.00h, a l’Escola Josep Orriols i Roca, sessió de l’Hora del conte “Contes amb empenta” amb la rondallaire Rosa Fité per als infants de P5.
- DIUMENGE 20 DE MARÇ:
A les 19.00h a l’Espai Cultural Les Faixes: Teatre feminista i crític amb Las Fritas “First Round”. És una comèdia àcida, una sàtira, una crítica a la societat. El teatre vist com una eina de tranformació social. Entrada gratuïta.
DURANT EL MES DE MARÇ I ABRIL:
- Tallers d’autodefensa i noves masculinitats a l’alumnat de 1r de Batxillerat, a càrrec de Filigrana.
- Visites a l’Espai Jove La Pólvora amb l’alumnat de 6è de primària dels centres escolars de Moià i dinàmica sobre el 8M.
Les activitats que es realitzen a les escoles i a l’institut es faran respectant els grups bombolla i en horari lectiu
Consulteu el programa:

Last modified: 11 de març de 2022