PROCÉS PARTICIPATIU JOVE DE LA FESTA MAJOR 2024

31 d'octubre de 2024

PROPOSA! DECIDEIX! ORGANITZA! GAUDEIX DE LA FESTA MAJOR!

Obrim el procés participatiu perquè el jovent de Moià decidiu quina Festa Major voleu aquest pròxim estiu 2024. El procés s’articula en dues fases:

FASE 1: Aquesta consisteix en un procés per decidir les activitats juvenils de la Festa Major del 2024 i anirà entre els mesos de maig i agost. Per participar has de seguir 4 passos:

    1. PROPOSA – Pensa i proposa les activitats que voldries que es fessin durant la Festa Major. Només cal que omplis la fitxa i ens la facis arribar. Pots presentar tantes propostes com vulguis i pots fer-ho individualment o en grup! Pots omplir el formulari o bé esperar el díptic que t’arribarà a casa i entregar-lo a l’Espai Jove.
    2. DECIDEIX – Escull les propostes que et molin  més! Podràs escollir activitats de cadascun dels 4 eixos a partir del llistat que s’hagi elaborat amb les propostes recollides. Omple el FORMULARI online o una butlleta de l’Espai Jove o la Piscina Municipal.
    3. ORGANITZA – Implica’t en la gestió de les activitats que hagin sortit escollides perque siguin com tu vols!
    4. GAUDEIX – Això ja no cal que t’expliquem com es fa oi?

PREGUNTES FREQÜENTS

  • Què es decideix? La fase 1 del procés decidirà les activitats per a joves del programa de la Festa Major 2024. La votació final es farà a partir del llistat d’activitats proposades i validades, organitzades en els 4 eixos proposats. El resultat de la votació online comptarà un 50% i el resultat de la votació presencial, un altre 50%. La fase 2 del procés decidirà els grups i actuacions musicals per a joves de la Festa Major 2025. La votació final es farà també a partir del llistat de propostes rebudes i validades. Igualment, el resultat del vot online comptarà un 50% i el presencial, l’altre 50%.
  • Com puc participar? Les fitxes proposta de cadascuna de les 2 fases es podran trobar a l’Espai Jove La Pólvora i també es poden descarregar des del QR o des del perfil d’instagram @espaijovepolvora. Un cop omplertes, poden enviar-se per correu a joves@ajmoia.cat o bé entregar-se en format físic a l’Espai Jove La Pólvora o en alguna de les parades que es muntaran. La votació també es farà en format online i presencial, amb punts de recollida de vots a l’Espai Jove i en paradetes.
  • Quan i qui pot participar? La primera fase del procés comença al maig i s’estendrà fins a la mateixa Festa Major. Cadascun dels 4 passos d’aquesta fase té un calendari concret que s’anirà anunciant per les xarxes socials de l’Espai Jove. Pareu atenció! Si teniu algun dubte, pregunteu! La segona fase del procés començarà al juliol i durarà fins setembre. Les seves etapes s’explicaran també per les xarxes i canals informatius. Qualsevol jove de Moià d’entre 11 i 30 anys pot participar en el procés.

Després de rebre gran quantitat de propostes i votacions, ja tenim aquí les activitats guanyadores de cada eix!

225 joves heu votat alguna de les 25 propostes escollides per fer aquesta Festa Major. 150 ho heu fet presencialment i 75 online. Els vots en cada eix són els segëunts:

  • SALUT I ESPORTS: la proposta guanyadora ha estat LA TIROLINA amb un 27,03% dels vots. En segona posició ha quedat el FUTBOL BOMBOLLA i en tercera l’AQUAGYM.
  • CULTURA I ART: la proposta guanyadora ha estat el CINEMA A LA FRESCA amb un 44,69% dels vots. En segona posició ha quedat el TALLER DE TATUATGES DE HENNA i en tercera LA TARDA CASTELLERA.
  • OCI I LLEURE: la proposta guanyadora ha estat EL PAINTBALL amb un 25,18% dels vots. En segona posició ha quedat l’HUMOR AMARILLO i en tercera EL VOL EN GLOBUS. 
  • ACTIVITATS NOCTURNES: la proposta guanyadora ha estat LA PISCINA A LA FRESCA amb un 38,77% dels vots. En segona posició ha quedat EL CARNESTOLTES D’ESTIU i en tercera LA GIMCANA DE TERROR.

Aquí us deixem tots els percentatges de totes les activitats que es van poder votar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moltes gràcies a tots i a totes per la vostra participació! Ara podeu continuar implicant-vos en el procés participatiu organitzant les activitats que més endavant confirmarem com a escollides per fer a la Festa Major.

FASE 2: La segona consistirà a decidir els concerts i les actuacions musicals per a joves per la pròxima Festa Major del 2025 i anirà dels mesos de juliol al setembre. Els concerts i les actuacions musicals s’han de contractar amb mesos d’antelació, per això els de la Festa Major 2024 ja van decidir-se en el procés participatiu realitzat el mes de setembre de l’any passat.

  1. Presenta la teva proposta a través del FORMULARI ONLINE, escanejant el QR o bé omplint el formulari en paper que podràs trobar a l’Espai Jove, la piscina municipal i l’OAC
  2. Nosaltres valorarem totes les propostes presentades per escollir les opcions amb possibilitats a guanyar.
  3. Al setembre anunciarem les opcions i podràs votar el teu grup o artistes preferits!

Després de rebre gran quantitat de propostes perquè el vostre grup o artista preferit sigui la pròxima actuació de la Festa Major del 2025, volem agrair l’alta participació per part de tots i totes les joves.

Heu participat un total de 176 persones i hem rebut 88 propostes!

Després d’analitzar totes aquestes propostes i tenir en compte la possibilitat real de dur els grups dacord amb el pressupost, capacitats de Moià i les seves agendes, ja tenim la llista dels grups i artistes que podran venir la pròxima Festa Major!

Aquests són els artistes i grups que pots votar fins el 27 d’octubre!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tens tots la tota la setmana per votar de dues maneres diferents:

  • FORMULARI ONLINE: podràs votar a través d’aquest formulari i hi trobaràs totes les indicacions per fer-ho.
  • FORMULARI PRESENCIAL: si prefereixes votar de forma presencial, trobaràs formularis impresos a l’Institut Moianès i també alguns comerços del centre del poble.

Vota del 21 al 27 d’octubre, pel teu grup o artista preferit a través dels formularis i participat en el Procés Participatiu Jove de la Festa Major 2025!

Last modified: 31 d'octubre de 2024

Comments are closed.